piątek, 12 grudnia 2014

Choinka matematyczna

i papierowe bombki!

Oto tematy dzisiejszego wpisu :)

Na początek wyjątkowo nie moja praca, a dzieło mojej  Tosi.
Choinka przygotowana na zajęcia z techniki, jako praca dodatkowa .
A powstała z... zeszytu ćwiczeń do matematyki, oczywiście takiego już zapisanego, z czwartej klasy :)



W sumie choinka jest bardzo prosta do zrobienia, wystarczy odpowiednio zagiąć każdą stronę książki, tak by kartki ułożyły się w stożek. 
Instrukcję wykonania takiej ozdoby można znaleźć w grudniowym numerze pisma dla dzieci Anioł Stróż
Polecam!
Potem wystarczy choinkę przykleić do krążka z tektury i oczywiście ozdobić.
Tosia każdą stronę potraktowała tuszem pigmentowym, stąd ten mocny, zielony kolor no i ponaklejała wycięte dziurkaczem ozdoby.
Ja pomogłam jej tylko klejem na gorąco przykleić gwiazdę na czubku i łańcuch ze złotego sznurka.
Choineczka spodobała mi się tak bardzo, że już mamy złożoną kolejną... czeka na ozdabianie :)




A w drugiej części wpisu króluje temat zadany przez Modrak w naszej cyklicznej zabawie z motywem:



Moja bombka jest papierowa!



Ot, po prostu zrobiłam kartkę w kształcie bombki.
Wiele takich pięknych kartek już widziałam, więc się zainspirowałam... jakoś mi nie po drodze w tym roku z bombkami. Nie powiem zagruntowałam 6 styropianowych i na tym się skończyło. Jedną Tosia ozdobiła cekinami i zabrała do szkoły, reszta czeka na przypływ weny. Może w przyszłym roku...


Tymczasem na mojej papierowej bombce pyszni się taka piękna tekturka ze sklepu Crafty Moly


Cała oszroniona pudrem do embossingu, zwisa z ośnieżonych gałązek... mroźnie!


Zimowo, świątecznie...


Z rozpędu powstała jeszcze jedna kartka, już skromniejsza.
Z równie piękną tekturową bombką


I gałązkami


Tym razem zdobiona " na złoto" z elementami czerwieni.


To takie moje kartkowe preludium. 
Najwyższy czas wysłać świąteczne życzenia!


Obydwie kartki powstały z papierów z Galerii Papieru
Użyłam również świątecznych stempelków z Agaterii

A dziś upiekliśmy pierniczki. 
Musze je szybko schować do puszki, bo za chwilę wszystkie znikną :)

Pozdrawiam


3 komentarze:

Pięknie dziękuję za każde słowo, które tutaj pozostawiasz...