wtorek, 7 maja 2013

"Majowe" grzyby???

GRZYBY
Rosną już???
Przyznam się bez bicia, że nie mam na temat grzybów zielonego pojęcia.
Nie znam, nie zbieram, śmiem nawet twierdzić, że idąc przez las potrafię się przez grzyba "przewrócić", a i tak go nie znajdę...
Ale mam w rodzinie osobę, która jesienią, każdy wypad do lasu zamienia w grzybobranie!
I potrafi o tym z pasją opowiadać!
Pisałam niedawno, że szukam pomysłu na urodzinowy prezent dla Szwagra... robiąc prezenty, lubię nawiązywać do zainteresowań, pasji lub upodobań obdarowywanych... postanowiłam więc nawiązać do tej grzybiarskiej pasji Szwagra i tak powstało to:



słoik na przechowywanie suszonych grzybów :)



Szklany, dosyć duży pojemnik (kupiony w IKEA) pokryłam papierem ryżowym w kolorze kremowym,  grzyby są wycięte z serwetki.



Nie mam pojęcia co to za grzyby... niby uczyłam się w liceum łaciny, ale nazw grzybów z pewnością nie!



Bardzo się starałam, by przyklejając łacińskie słowa, nie pomylić napisów... polskich nazw, mogę się tylko domyślać;



Mam nadzieję, że wszystkie są jadalne :)



Nakrętkę, która była z szarego plastiku, też obkleiłam papierem ryżowym, a następnie pokryłam dosyć grubą warstwą brązowej patyny, gdy wyschła, zrobiłam lekkie przetarcia.

Zabierając się za zdobienie tego słoiczka, o - trzeba to przyznać, dosyć nietypowych kształtach, miałam obawy, czy uda mi się przykleić motywy na tych nierównościach.
Na szczęście nie było z tym większych problemów... za to lakierowanie tych  "obłości" do przyjemnych nie należało!



Słoiczek ozdobiłam sznurkiem sizalowym z nanizanymi drewnianymi koralikami, a nawet pokusiłam się o zrobienie filcowej zawieszki.
Ot, taki filcowy grzybek- powstał  dzięki  foremce do wykrawania pierniczków :)



Myślę, że do takiego słoika  zmieści się sporo suszonych grzybków !

Ale na grzybobranie chyba trzeba jednak trochę poczekać...
:)

Pozdrawiam

19 komentarzy:

  1. Świetny pomysł na prezent. Szwagier na pewno się ucieszy z tak pięknego słoja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładny prezent,i przede wszystkim jedyny w swoim rodzaju i to jest bardzo ważne,
    Grzybki wszystkie jadalne,borowik,kurka i kania :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie no grzybki bomba, a już ten filcowy (z foremki do wykrawania mówisz!)
    postawił kropkę nad "i"
    :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja myślałam, że należę do wyjątków:)))))Uwielbiających włóczenie się po lesie i nie znającą się absolutnie na grzybach.
    Świetne są Twoje prezenty.Zarówno piękne jak i wspaniałe nawiązywanie do upodobań obdarowywanego.
    Myślę ,że TAKIM prezentem uszczęśliwisz szwagra:)
    Pozdrawiam bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też lubię nawiązywać do osoby obdarowywanej... to jest wielki plus prezentów "niekupowanych".
    Myślę, że grzybiarz ucieszy się bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Słoiczek bardzo ładny !!!!
    Kochana zapraszam na Candy do Galerii http://artgaleriakaprys.blogspot.com/2013/05/candy-ogaszam-oraz-metalowe-roznosci.html
    Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiedziałam, że grzyby o tej porze roku już rosną, ale jak widać na załączonych obrazkach rosną :-P Na grzybach się zupełnie nie znam, ale słoik wygląda cudnie. Grzybkowa zawieszka - cudna - jak kokardka na prezencie! DUŻE BRAWA!! Sama też lubię wiedzieć co kto lubi jak robię prezent i kartkę.

    OdpowiedzUsuń
  8. no świetny pomysł wymyśliłaś! wyszedł śliczny i ten filcowy grzybek cudny! a ja też nie umiem zbierać grzybów:(

    OdpowiedzUsuń
  9. Kochana podarunek z sercem robiony jest po prostu BEZCENNY!
    Sama cenię niezmiernie takie podarunki i podobnie, jak Ty, też uwielbiam takie robić.
    Pojemnik wygląda teraz pięknie! Myślę, że będzie całoroczną ozdobą kuchni.
    Grzybek filcowy i koraliki sprawiają, że nic dodać, nic ująć!
    :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny słoiczek!
    Szwagier na pewno będzie zadowolony.

    OdpowiedzUsuń
  11. Powalajacy! Prezent na pewno będzie trafiony.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dla grzybomaniaka - fantastyczny prezent ! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudne te grzybkowe słoiczki!

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny prezent zrobiłaś szwagrowi :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super pomysł, śliczny słoik. Grzybki w takim słoiku będą się idealnie prezentować =P =)

    OdpowiedzUsuń
  16. Słoiczek jest rewelacyjny! Nie mogę oderwać od niego oczu :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. czy mogłabym zamówić u Ciebie taki słoiczek?

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każde słowo, które tutaj pozostawiasz...