środa, 2 grudnia 2009

Papierowy księżyc z nieba spadł...

czyli zabawy z masą papierową

Pewnie każda mama zmaga się z tym samym...jak zająć znudzone dzieciaki, jak zapełnić im te długie jesienne wieczory...co jeszcze wymyślić, żeby było ciekawie???
Ja tak mam, niestety :0(

Ale ostatnio wymyśliłam :0)
A zaczęło się od...darcia starych gazet

 


a trzeba ich było całkiem sporo (w oryginalnym przepisie jest papier toaletowy ale my postawiliśmy na recykling)

 


Potem wszystko zalewamy wodą, czekamy aż dobrze nasiąknie...i dokładnie ugniatamy, odciskamy nadmiar wody, dodajemy mąki, tyle by masa była gęsta i dobrze mieszamy

 


W ten sposób powstała nam taka szaro-bura masa

 


doskonała na lepienie choinkowych ozdób!!!

 


Ale to nie koniec...gdy już wszystko pięknie wyschło, nastąpiła jeszcze przyjemniejsza część pracy

 


można popaćkać farbami...do woli.

 


A to efekt końcowy.
Ozdoby już polakierowane, jeszcze tylko czekają na zawieszki
 
Posted by Picasa


Muszę przyznać, że zabawa była wspaniała!!!
Sama z wielką radością pomagałam dzieciakom lepić i malować :0)
Uściski dla wszystkich moich Gości.

11 komentarzy:

  1. Ze starych gazet wyczarowaliście ładne gwiazdki, gwiazdeczki, choinki i dzwoneczki. Pomysłowo, oszczędnie a do tego kolorowo. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialny pomysł !!! A dekoracje będą bardzo trwałe zapewniam :) Pozdrowienia dla małych artystów ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, śliczne te ozdoby. Jak byłm mała to lepiłyśmy z mama i siostra z mazy solne z masy papierowej,albo mam robiła klej z mąkii na balona gazety przylepiałyśmy tak żeby powstała maska z otorami na nosi oczy. Już niemoge sie doczekać kiedy moja Ala podro śnie i bedziemy razem lepiły;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. wow, świetna sprawa, wspaniały pomysł i fajne ozdoby. dzieci widać wielce zadowolone :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacja !!!! my tez się tak upaćkamy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne i twórcze spędzanie czasu przez dzieci :) A efekty wspaniałe i jak będą cieszyły takie ozdoby własnoręcznie wykonane :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Szalenie mi się podoba taka twórcza praca z dzieciakami - a niestety, tak rzadko rodzice pozwalają dzieciakom na to, bo - dziecko się pobrudzi lub nie daj Boże - pobrudzi podłogę/stół/dywan!
    A ostatnio sama byłam na szkoleniu z różnych technik lepienia i też bawiłam się masą papierową :D
    A pokażesz później choinkę ubraną w ozdoby?

    OdpowiedzUsuń
  8. Cieszę się , że spodobało Wam się nasze paierowe lepienie! Ozdoby, które zrobiliśmy cieszą się większym zainteresowaniem, niż moja makrama. Już prawie wszystkie się "rozeszły" po krewnych i znajomych,a i nawet do przedszkola kilka "zawędrowało". Więc na naszą choinkę niwiele zostało...cóż trzeba będzie zrobić nowe :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniała zabawa!!! Też wymyślałam zawsze,czym tu dzieciaki zająć,tylko u mnie było przeważnie lepienie z ciasta solnego.Dwójka już wyrosła z takich zabaw,ale trzeciemu na pewno spodoba się paćkanie się w masie papierowej.Dzięki za przepis!!! :c)

    OdpowiedzUsuń
  10. Patrz, ale pomysl, calkiem mi z glowy wylecial! Musze tylko odpowiednich foremek poszukac.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każde słowo, które tutaj pozostawiasz...